ГП на OAE след:
Последно състезание: Бразилия

Alfa 159 дебютира в Женева

22.02.2005 | Илчо Йорданов | коментара Дългоочакваният наследник на бестселъра на миланската компания Alfa 156 ще дебютира в началото на следващата седмица на автомобилното изложение в Женева. Италианците решиха да задържат до последно информацията за новия си модел и даже изненадаха всички с означението му. Вместо спряганите близо две години числа 157 и 158, новата кола ще тръгне на пазара като Alfa 159. Именно с последната версия на легендарната Alfetta, означена като Tipo 159, великият Хуан Мануел Фанджо спечели световната титла във Формула 1 през 1951 г.


Нейната духовна наследница е дело на дизайнерите от ItalDesign и Джорджето Джуджаро, които са работили съвместно с колегите си от фирмения Alfa Romeo Styling Centre. И по тази причина в Alfa 159 се наблюдават сходни черти с представеното преди две седмици спортно купе Brera, другата световна премиера на марката.


Освен новия, доста агресивен и максимално изразителен външен вид, Alfa 159 се отличава и технически от своя предшественик. Новият автомобил е пораснал значително в размери – дължината му е 4,66 метра (4,44 при 156), широк е 1,83 вместо досегашните 1,74 м, а междуосието е увеличено до 2,70 м (2,60 при предшественика).


Вгражданите двигатели и трансмисии са от изцяло ново поколение. Базовата версия ще се предлага с бензинов 1,9-литров JTS (с директно впръскване на горивото) с мощност от 160 к.с. Следват 2,2-литров JTS със 185 к.с. и 3,2 литра V6 с 260 к.с. Дизеловата гама ще разполага с традиционните за марката Common Rail агрегати, но във версия Multijet. 1,9-литровият ще се предлага в два варианта от 120 и 150 к.с., докато 2,4-литровият ще е с мощност от 200 к.с. Към тях ще се монтират или роботизирана автоматична скоростна кутия Selespeed, или механична 6-степенна механична скоростна кутия.


Продажбите на новата Alfa 159 започват в началото на лятото, за чието нарастване ще спомогне и дилърската мрежа на Maserati, която пък през миналата седмица бе “извадена” от попечителството на Ferrari и придадена към Alfa Romeo. Освен търговската страна, съвместното управление на двете марки ще позволи да се използва инженеринговия потенциал на Maserati в разработката на бъдещите модели на Alfa Romeo.


Тази рокада бе и една от няколкото съществени промени в структурата на Fiat Auto, които се явяват собственици на двете марки заедно с Ferrari и Lancia, през последните десетина дни. Първоначално италианците и GM не постигнаха договореност по въпроса за изкупуване на останалите акции на Fiat Auto от американския концерн и сделката бе анулирана. Срещу този отказ GM ще заплати неустойка на Fiat от $2 млрд. (около 1,55 млрд. евро), една част веднага, а останалите в близките няколко месеца. След това последва изненадващото уволнение на изпълнителния директор на Fiat Херберт Демел, като функциите му пое шефът на концерна Fiat SpA Серджо Марконе. Същият този Марконе пък уволни след това и директора на компанията Maserati Мартин Лийч, като неговите функции се поемат от колегата му Карл-Хайнц Калбфел, шеф на Alfa Romeo. Всички тези промени са свързани с подобряване на състоянието на Fiat Auto, като плановете са през 2006 г. концернът да излезе на печеливша позиция. През следващата година пък Alfa Romeo ще се завърне на американския пазар, с поглед към който са създавани и най-новите модели на компанията – Brera и 159.





коментари
Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари

Горещи Оферти