ГП на OAE след:
Последно състезание: Бразилия

Alfa Romeo GTV дебютира в Женева

02.02.2005 | Илчо Йорданов | коментара


Италианската компания Alfa Romeo е готова със серийната версия на наследника на популярния си двуместен автомобил GTV. Дебютът на новия модел ще се състои след по-малко от месец на автомобилния салон в Женева.
Засега спортното купе носи означението Brera, с което име и дебютира преди три години концептуалният автомобил. Тогава изваяното от Джорджето Джуджаро купе спечели приза за най-красив автомобил на салона в Женева, а в края на годината взе и наградата за “Концептуален автомобил на 2002 г.”

Серийният модел (който най-вероятно ще тръгне на пазара като GTV) съчетава всички характерни черти, които са неотделима част от имиджа на марката – спортен вид и елегантност, изпълнени в уникален и изключителен стил. Същевременно той носи същите ключови елементи на дизайна и общи габарити, както и концептуалната Brera – дължината му е 4,41 м, широчината е 1,83, а височината – 1,37 метра. Вратите се отварят конвенционално, а не са гилотинен тип, както бяха при прототипа. Външният вид е почти незасегнат – дълъг преден капак, изтеглена назад кабина за пътниците със стъклен покрив и масивни задни колони, оприличаващи колата на хечбек. Тази прилика се подсилва и от факта, че голямата задна врата, с която се осигурява достъп до багажното пространство, се отваря като при нормален хечбек.

Автомобилът е построен върху скъсената платформа Premium на концерните Fiat и GM, която пък ще лежи в основата и на наследника на Alfa 156, другата световна премиера на марката в Женева. Междуосието на Alfa Romeo Brera от 2,53 метра е позволило местата в купето да са 2+2, за разлика от само двете при предшественика, но пък осигурява и на пътуващите отзад достатъчно пространство. Обемът на багажника варира от 240 до 550 литра (при сгънати задни седалки).

Първоначално Alfa Romeo Brera ще тръгне на пазара с три двигателя, напълно отговарящи на нейния спортен нрав. Двата бензинови агрегата са 2,2-литров JTS с директно впръскване на горивото и 185 к.с. и V6 3,2 литра с 260 к.с. Дизеловата версия ще бъде с нов 2,4-литров JTD с мощност 200 к.с., който осигурява не по-лоши динамични характеристики на купето. Към тях ще се предлагат както 6-степенна механична скоростна кутия, така и автоматична трансмисия. По-късно ще се появи и версия 4х4, означена с Q4, която ще има централен и заден диференциали Torsen-C, предаващи по-голяма част от въртящия момент към задната ос.

Както и всяка една друга Alfa Romeo, новият модел предлага изключителни пътно поведение и управляемост, осигурени от независимото окачване – отпред с двойни носачи и многозвенно отзад.

Версията купе на Alfa Romeo Brera ще се произвежда в завода на ItalDesign в Груляско, докато откритият автомобил, носещ традиционното име Spider ще се прави от Pininfarina. Той ще се появи малко по-късно от купето, ще има мек сгъваем покрив и ще е малко по-къс и по-нисък от него. За 2007 г. е предвидено и лансирането на версии, оборудвани с още по-мощни двигатели – 3,0 JTD с 250 к.с. и бензинов 3,2 литра V6 битурбо агрегат с 400 к.с.
Продажбите на Alfa Romeo Brera ще започнат през есента на тази година със стартова цена от около 32 000 евро за версията 2,2 JTS.
Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари

Горещи Оферти