ГП на OAE след:
Последно състезание: Бразилия

Автосалона в Женева-тържеството на спортните коли

23.04.2002 | Club F1 | коментара Най-важният, а и най-приятен за хора като мен, извод от тазгодишния автомобилен салон в Женева е този, че се задава нова вълна от чудесни спортни автомобили.
За първи път от години, на едно от най-големите годишни изложения, премиерите на подобен тип автомобили и концепткари бяха така многобройни и “удавиха” останалите.
Явно развитието на обществото е такова, че все повече хора имат възможност и желание не просто да си купят автомобил, но и да потърсят удоволствия с него.
Най–голям интерес безспорно предизвикаха показаните за първи път студии на известните дизайнерски къщи, предимно от италиански произход, както и някои по-малки и дори неизвестни до сега производители на супер бутикови автомобили, но всичките – със спортна насоченост.
По принцип провежданият в началото на годината Автосалон в Женева си е извоювал славата на място, където преобладават премиерите на коли, даващи насоките на автомобилния дизайн през следващите десетина години и ако тази тенденция не се наруши, скоро ще видим много от тези суперколи по пътищата.
Звездата този път бе Алфа Ромео Брера. Тя е сътворена от баща и син Джуджаро и тяхната фирма Италдизайн. Големите майстори показаха как според тях би изглеждала бъдещата Алфа. Купето 2+2 места носи всички отличителни черти на новите модели на марката, като ясно се забелязват детайли във външността, използвани при 147 и 156. Механиката, скрита под алфистката външност обаче е от друга, не по-малко прочута марка в групата Фиат – Мазерати. Двигателят е монтиран надлъжно отпред, зад предната ос и е с обем 4,3 литра, V8 с 48 клапана.
Ъгълът между цилиндрите е 90 градуса, а мощността е 400 к.с. Той е развитие на агрегатите от новите Мазерати. Трансмисията е също като при спортиста от Модена – скоростната кутия е отзад и е обединена в един блок с диференциала. Тя е 6-степенна, полуавтоматична, с електро-хидравлично управление. Позната е в продуктите на групата ФИАТ под името Селеспийд. В нея е ползван опитът на Ферари от Формула 1. Според Джуджаро, колата е напълно готова за серийно производство, като единствено вдигащите се нагоре врати са елементи на концептуален автомобил. Конструкцията позволява и съвсем лесно вграждане на трансмисия и окачване за задвижване 4х4. С този високотехнологичен продукт Фиат би могъл да стъпи успешно на пазарите в Северна Америка, Япония и Германия, допълвайки чудесно гамите на Ферари и Мазерати. Ярката Брера е 16-ата Алфа сътворена от великия стилист, като половината от тях са от периода му в Бертоне през 60-те. Едни от най-известните му спортни модели Алфа и произвеждани с голям успех дълги години, са създадената през 1974 г. Алфета GT/GTV, както и Спринт (2 г. по–късно).
....................
Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари

Горещи Оферти