Начало Рали Българският екипаж в рали Миле Миля финишира успешно през втория ден

Българският екипаж в рали Миле Миля финишира успешно през втория ден

58
0

Екипажът на Приста Ойл Рали Тийм Крум Дончев/Стойко Вълчев завърши успешно първия ден на рали „1000 мили”, справяйки се с технически проблеми и лоши климатични условия. Единствените български участници в италианската надпревара финишираха на 18-то място в генералното класиране. Така екипажът значително подобри класирането си от супер специалния етап през предишния ден (17 април), в който завърши на 33 място във временното общо класиране. Българите се състезават със Субару Импреса STI като в последния за деня девети етап „Сан Микеле” успяха да постигнат по-добър резултат от съперника си Андреа Агини, който кара същия модел автомобил.
Вторият ден от рали „Миле Миля” започна на дъжд и до четвъртата отсечка включително състезателите караха на мокър асфалт. На специалния етап „Кавалино” (първи за деня, но втори в общата програма на надпреварата) на 2,5 км преди края Дончев/Вълчев спукаха гума, която смениха след края на етапа. Причината бе, че не искаха да губят допълнително време в отсечката. По време на четвъртия етап „Тремосине” се появи проблем с предна, лява главина. Това предизвика пропадане на педала на спирачката. С тази повреда Дончев кара и през петия етап „Сан Микеле”. Повредата бе отстранена в сервизната зона от механиците на Приста Ойл Рали Тийм.
След 20-минутния регламентиран престои в сервиза, според програмата на ралито последваха още четири скоростни отсечки. По средата на шестия етап „Кавалино” Субару-то на Крум Дончев се обърна върху десните си врати. Връщането на колата отново на трасето отне около 35 сек., а помощ на българите оказа публиката. По време на седмия етап „Каповале” пък се извади маркуч за въздух на клапана. Навигаторът Стойко Вълчев обясни, че колата постепенно е започнала да губи мощност, а екипажът е разбирал за повредата преди началото на третата отсечка и едва тогава я е отстранил.
Лидер в генералното класиране след втория ден е италианецът Паоло Андреучи с Мицубиши EVO 9, следван от Лука Росети и Джандоменико Басо.
На 19 април предстои последният ден от рали „Миле Миля”. Тогава, за да завършат успешно, екипажите ще трябва да изминат общо разстояние от 454 км. В това се включват шест скоростни отсечки – 152 км и преходите между тях – 302 км.