ГП на Русия след:
Последно състезание: Сингапур

Дан Уелдън печели в Маями 1-ия кръг

07.03.2005 | Борис Барболов | коментара Британецът Дан Уелдън спечели първия кръг от шампионата ИндиКар на овала Хоумстед край Маями по безапелационен начин, като беше лидер повече от половината състезание. На финалът той имаше огромна преднина пред спечелилия с фотофиниш второ място Сам Хорниш пред Тони Канаан и Витор Мейра.



Още няколко обиколки след старта, една от колите на Андрети-Грийн с двигател Хонда, тази на Дарио Франкити, изпуши и той отпадна рано от надпреварата. Още от самото начало пък Томас Енге от Пантер Рейсинг имаше проблеми и изостана обиколки назад след принудителни питове. Чехът, състезавал се и във Ф1, отпадна по-късно от състезанието. В същото време пък, след грешка, завъртане и удар в стената отпадна Райън Бриско, който тази година кара за Чип Ганаси, редом до Скот Диксън и Дарън Менинг. В средата на състезанието пък, победителят на Индианаполис 500 за 2004 г. Бъди Райс също отпадна след гръмнал двигател.



До този момент състезанието вървеше спокойно, отпред се бореха колите на Андрети Грийн, Пенске, Пантер Рейсинг и Ганаси в лицето на Уелдън, Канаан, Херта, Хорниш, Кастроневес, Шектър, Диксън, Менинг. Разлято гориво в тревните площи обаче се възпламени, след като излетелия Косуке Мацуура премина през него. След като бе угасен пожара, състезанието бе рестартирано.



Страховито и рядко срещано меле доведе до отпадането на 7 болида секунди след рестарта. Общо 2 групички в средната и задната част на колоната направиха масова верижна катастрофа. В по-предната група, след опит за изпреварване отвън на Шектър, Мацуура се завъртя, мина пред Шектър, след което беше ударен от Ед Карпентър. Шектър, опитвайки да избяга, се качи прекалено високо в завоя, където колата му поднесе по напрашената част и се озова в стената. С максимално слизане надолу и навътре в завоя, младата Даника Партик, втората жена-участник в тези серии след Сара Фишер, се опита да избегне Ед Карпентър, но в последния момент десните й гуми с врязаха в левите на Карпентър, след което Даника преживя най-тежкия удар от всичките 7 коли. Чаровната Патрик слезе от болида си невредима но видимо замаяна и залитаща.

В другата група, пръв поднесе Брайън Херта, който в последствие беше ударен зловещо от Скот Диксън, върхлетял зад него, а паникьосан зад тях, управление загуби и Роджър Язукава, който също се заби точно зад двамата в стената. Инцидентът мина без жертви и контузии, но с много поражения за тези 7 болида.



Последните обиколки, след рестарта, лидерът Уелдън отново се откъсна далеч напред, като съотборника му в Андрети-Грийн Тони Канаан успя да изпревари и забави максимално пилотите на Пенске - Хорниш и Кастроневес, които дори бяха настигнати от Витор Мейра. Мейра изпревари Кастроневес, започна да атакува и Хорниш, но последната обиколка дойде, в която Хорниш предприе отчаяна атака отвън на последния завой, в типично негов стил, с която взе второто място, с няколко милиметра преднина пред Канаан на финала. Мейра остана четвърти, след като опитът му за тройно изпреваране на Хорниш и Канаан не се получи.



Общо едва 10 коли завършиха състезанието, в което катастрофи и повреди не липсваха.



Вторият кръг от шампионата е на 19 март, на овала Финикс в Аризона.



Снимки: IndyCar.com
Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари

Горещи Оферти