Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън с драматична победа в Бразилия

Хамилтън с драматична победа в Бразилия

87
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън спечели драматична победа в Гран при на Бразилия, след като лидерът в надпреварата Макс Верстапен бе ударен от Естебан Окон, докато затваряше пилота на Форс Индия с обиколка. Пилотът на Ред Бул все пак финишира втори, а Кими Райконен (Ферари) бе трети.

Очакванията за надпреварата бяха за сухо време. Все пак официалната прогноза сочеше 40% шанс за дъжд около час след старта. Температурата на въздуха бе 24 градуса, тази на пистата – 39. На стартовата решетка пилотите на Ферари бяха с гуми софт, след като успяха да преодолеят Q2 с тях. Съперниците им от Мерцедес и Ред Бул бяха със суперсофт.

От Форс Индия съобщиха на Естебан Окон, че може да се очаква лек дъжд в самото начало.

На старта Хамилтън поведе без проблеми, Фетел блокира колелата и бе изпреварен от Валтери Ботас. Райконен бе четвърти, следван от Макс Верстапен, Шарл Льоклер, Ромен Грожан, Пиер Гасли. Даниел Рикиардо потегли от 11-о място заради наказание (за сменено турбо) и успя да спечели две позиции.

В третата от 71 обиколки Верстапен изпревари Кими, а пилотите на Рено Карлос Сайнц и Нико Хюлкенберг едва не се удариха в битка за 13-ото място. В следващия тур Макс задмина и Фетел, а Рикиардо вече бе седми.

Австралиецът спечели още една позиция, изпреварвайки без проблеми Льоклер. Райконен пък мина пред съотборника си след още едно блокиране на колелата от страна на Фетел.

Хамилтън бе на 2,3 сек пред Ботас в осмия тур, а Верстапен приближаваше Ботас. Холандският състезател на Ред Бул бе на половин секунда от пилота на Мерцедес и в десетия тур взе втората позиция от Валтери.

В 11-ата обиколка Райконен атакува Ботас, но този му опит за изпреварване не успя. От Ред Бул обясниха ситуацията на Рикиардо, завършвайки с: „Мерцедес не са толкова бързи на настоящия етап”. Верстапен пък бе с цели 8 десети от секундата по-бърз от Хамилтън в средния сектор и дистанцията помежду им бързо слезе до 1,1 сек.

Райконен отново атакува Ботас в 16-ия тур, а Фернандо Алонсо влезе в бокса, за да смени софт с медиум. Испанецът бе забавен в бокса заради проблем с поставянето на гумите.

Ботас направи питстопп в 19-ия тур и сложи медиум. В следващата обиколка и Хамилтън мина през бокса, като също взе най-твърдия тип гуми, предоставени от Пирели на отборите от Формула 1 за уикенда в Бразилия.

Маркус Ериксон се завъртя и се обади по радиото, че трябва да се прибере в бокса, тъй като колата му е неуправляема. На старта той се сбута с Ромен Грожан. Щофел Вандоорн пък се оплака от вибрации, а от Макларън му казаха, че наблюдават ситуацията и няма проблеми.

След питовете си Хамилтън бе шести в колоната, а Ботас – осми. Люис изпревари Льоклер и стана пети. Начело Верстапен бе на 8 секунди пред Райконен.

Хамилтън каза по радиото, че според него от Мерцедес са избързали със спиранията в бокса. От питуола го успокоиха, че не е загубил. Междувременно Верстапен изрази недоволство от изостанали пилоти.

В 28-ата обиколка Фетел на свой ред бе в бокса и сложи гуми медиум. Верстапен бе доволен от гумите си, докато Хамилтън нервничеше по радиото и искаше информация какво е темпото на съперника му. В 31-ата обиколка англичанинът бе на 20,2 секунди зад Верстапен – на четвърта позиция, която стана трета, когато Кими Райконен влезе в бокса.

От Рено прибраха Хюлкенберг в бокса. Верстапен и Рикиардо уверено вървяха на първа и втора позиция, Хамилтън бе трети, следван от Льоклер (без бокс също като Ред Бул-ите), Ботас, Фетел, Райконен.

Себастиан пропусна съотборника си, а Макс смени гумите си в средата на дистанцията. Механиците на Ред Бул сложиха на автомобила на Верстапен софт (с известно забавяне при предна лява). Той излезе зад Хамилтън. Райконен пък отново настигна Ботас.

Хамилтън попита тима си дали двигателят му е наред, тъй като има спадове на мощността. От Мерцедес отговориха, че наблюдават ситуацията. В 40-ия тур Верстапен изпревари Люис, който контраатакува, но не успя да си върне позицията. Междувременно Рикиардо бе минал през бокса и бе шести – зад Фетел.

Даниел атакува Фетел в 43-ата обиколка, но не можа да го изпревари. В 44-ия тур Верстапен изпреварваше с обиколка Естебан Окон, последва удар и Макс се завъртя. От Ред Бул-а се разхвърчаха отломки, докато холандецът крещеше по радиото: „Какъв идиот! Какъв ш***н идиот!” Той се задържа на трасето и бе втори, на почти 6 секунди зад Хамилтън.

Рикиардо успя да задмине Фетел в 46-ата обиколка, като помежду им имаше лек контакт.

Повредите по автомобила на Верстапен бяха сериозни, от пода дори висеше парче. Въпреки това той намаляваше разликата спрямо Хамилтън. „Макс, имаме сериозна загуба на аеропритискане, но според нас нещата са добре балансирани. Можеш да се справиш. Ние можем да се справим”, бе съобщението от Ред Бул до пилота им.

В 56-ия тур разликата между Хамилтън и Верстапен вече бе три секунди и половина. Фетел бе минал за втори път през бокса и сложи суперсофт. Рейс контролът наказа Окон с 10 секунди (stop-and-go) за сблъсъка с Верстапен. Ботас също направи втори пит за софт.

Верстапен се доближи на под 3 секунди до Хамилтън 10 обиколки преди финала. В 66-ия тур разликата вече бе 1,7 сек. След това и двамата влязоха в тежък трафик от изостанали състезатели.

В началото на последната, 71-а обиколка от Гран при на Бразилия Макс бе на около секунда и половина зад Хамилтън. Люис издържа и спечели надпреварата, а Верстапен остана втори.