Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес най-бързи в първата тренировка на Силвърстоун

Мерцедес най-бързи в първата тренировка на Силвърстоун

50
0
Гран при на Великобритания, Силвърстоун
снимка: Пирели

Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас оглавиха подреждането в първата свободна тренировка преди Гран при на Великобритания. Англичанинът бе пръв с 1:27.487 мин, а съотборникът му се нареди втори – на 0,367 сек. Трети, на малко над половин секунда бе Себастиан Фетел (Ферари).

Малко преди началото на сесията от Мерцедес съобщиха, че Валтери Ботас ще е с нова задвижваща система за уикенда на Силвърстоун. Това е предохранителна мярка след отпадането му в Австрия. Агрегатът, с който той бе на Ред Бул Ринг, ще премине цялостна проверка и ще бъде използван за старта в Германия. Той няма да получи наказание, тъй като все още е в границите на разрешения от правилата брой компоненти. Това е трета задвижваща система за Ботас.

Температурата на въздуха в началото на тренировката бе 20 градуса, тази на пистата – 33. Маркус Ериксон пръв излезе на трасето, последван от голяма част от останалите пилоти. Пистата Силвърстоун е преасфалтирана, така че екипите трябваше да съберат информация за новата настилка.

От Ферари избраха гуми медиум за опознавателните си обиколки. Пирели предоставя хард, медиум и софт на отборите във Формула 1 за уикенда във Великобритания.

„Пистата е наистина неравна”, съобщи Ланс Строл по радиото, след като се прибра от обиколката си на Силвърстоун.

Брендън Хартли записа първото време за сесията – 1:35.079 мин. Новозеландският пилот помоли тима си Торо Росо да провери за вибрации, след като приключи бързия си тур. Той уточни, че ги усеща в цялата кола и заради това предполага, че причината не е в новата настилка.

Верстапен бързо подобри първото време с над 4 секунди – 1:30.863 мин. Щофел Вандоорн се обади, че педалът на спирачките е твърде дълъг, но от питуола на Макларън отговориха, че всичко изглежда наред.

„Прогнозата е, че през следващите дни ще е още по-топло и ще е интересно какво ще е поведението на гумите – в момента никой не знае. Може да се стигне до два питстопа в състезанието”, обясни шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер.

Люис Хамилтън се появи на пистата повече от 20 минути след началото на тренировката (с гуми медиум). Верстапен бе свалил най-доброто време до 1:29.469 (с медиум).

Сергей Сироткин се завъртя на Клаб, но успя да се върне на пистата и да продължи.

Фетел подобри постижението на Верстапен с 0,225 сек (1:29.244 мин), а съотборникът му Райконен бе трети – на 0,242 секунди от Себастиан. Нито един от трите топ отбора не бе изпробвал още най-меката смес – софт.

„Това е най-неравната писта, на която съм кара”, каза Хамилтън, който обаче оглави класирането с 1:28.908.

Магнусен и Алонсо се оплакаха един от друг. „Не знам какви ги върши Алонсо”, бе репликата на пилота на Хаас. Фернандо от своя страна бе категоричен, че Кевин се е опитал да го удари на два пъти. „Не знам какво си мисли. Трябва да съобщим на стюардите. И пак същото в шести завой. Наистина опасно каране”, допълни състезателят на Макларън.

В средата на тренировката Ботас започна серия с гуми софт и още в началото й записа най-силно време – 1:28.143 мин. След това свали до 1:27.854 мин. Грожан катастрофира половин час преди карирания флаг. Пилотът на Хаас изхвърча и се удари в предпазните бариери след първия завой.

Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар, докато маршалите изтеглят счупения болид на Грожан. Повечето пилоти се прибраха в боксовете, но Хамилтън остана на трасето, заявявайки: „Трябва да продължа, не се чувствам комфортно в колата.” След изключването на виртуалната кола за сигурност той измести съотборника си от първата позиция с 1:27.487 мин.

Тимът на Ферари също бе насрочил сериите си с гуми софт за последните 20-ина минути от тренировката. Условията на трасето се бяха променили малко – температурата на асфалта се бе повишила до 39 градуса. Райконен на свой ред излетя от трасето – на Брукландс. Алонсо пък извърча малко след това на Бекетс.

По-малко от 4 минути преди края на тренировката Верстапен спря на старт-финалната права. Той прескочи през оградата, за да се прибере в бокса, докато маршалите отидоха да преместят колата му. Виртуалният сейфти кар отново бе включен в последните минути.