ГП на OAE след:
Последно състезание: Бразилия

Хамилтън и Ботас с топ времена в Австрия

29.06.2018 | Иван Тенчев, Ред Бул Ринг, снимки Спас Генев | коментара Люис Хамилтън

Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас записаха най-добри времена в първата тренировка преди неделната Гран при на Австрия, където от въвеждането на хибридните турбо мотори тимът доминира.

Трети резултат записа Макс Верстапен с Ред Бул, пред Себастиан Фетел с Ферари, Дани Рикиардо с втория Руд Бул и Кими Райконен с Ферари. Най-добро време от останалите постигна Ромен Грожан с Хаас пред Естебан Окон с Форс Индия и младата звезда Шарл Льоклер със Заубер.

В тази тренировка с голям интерес се очакваше проверката на новите аеродинамични елементи върху колите на Мерцедес. Те са около кутиите за радиаторите, връзките с огледалата. 

 

Но пилотите на Сребърните стрели не бързаха  с излизането. Те се появиха на пистата десетина минути след началото. И двамата бяха със средните по твърдост гуми за уикенда - суперсофт. Ботас след 2 обиколки получи инструкция от бокса, че гумите му не са достатъчно загрети и не са в оптималния работен прозорец.

В това време съперниците им от другите два водещи тима бяха с разнообразна програма. Пилотите на Ферари започнаха с най-меките гуми – ултрасофт, от които имат и най-много комплекти - по 9. В Ред Бул Макс започна със суперсофт, а Дани Рикиардо с най-твърдия софт. Гумите този уикенд са с класическа дебелина и всички трябваше да намерят точни настройки и предвид наличието вече на 3 DRS зони и над 700 метра надморска височина.

Температурата в началото на сесията бе 19 градуса, а тази на асфалта 26. Гумите суперсофт очевидно заработиха най-добре в началото като в серия от 7 тура първо поведе Макс Верстапен, но след като направи 4 тура Ботас го изпревари, а след като на свой ред направи същата серия, Хамилтън оглави класирането. След още 1 тур отново Валтери бе по-бърз и слезе до 1:05,807 мин с 0,018 пред Люис.


С ултрасофт пилотите на Ферари също направиха серии от 7-8 обиколки и пак след 5-6 и те заработиха по-добре. Фетел се оплака, че на дисплея не излиза точно информацията за температурата на спирачките, но от бокса му казаха, че е трябвало малко време, за да достигне предна лява оптимална температура. Фетел записа трето време в тези първи серии на 0,2 сек от новото най-добро време, което записа Хамилтън – 1:05,525 мин. Райконен беше след съотборника си, а пети остана Макс, преди Рикиардо.

Малко като след като изминаха първите 30 минути пилотите докладваха за капки дъжд на пистата и получиха съвет да натиснат преди първата подмяна на гуми. Времето обаче пак се подобри. След като направи 10 тура със своя софт, Дани Рикиардо мина през бокса и записа веднага след това второ време, само на 0,046 сек от Хамилтън!

 

Интерес в тази тренировка предизвикваше и завръщането на Роберт Кубица в кокпита на Уилямс. В тима се надяваха с опита си той да помогне за решаването на проблемите. Пробва различни аерорешения, окачвания и т.н., като логично беше предпоследен след първата дузина обиколки. След това остана и с най-слабото време.

Зад него в началото бе само Алонсо, който също имаше отново натоварена програма, както и съотборника си Вандоорн. Щофел бе разследван за опасно излизане в пита пред Фетел. При качване на бордюрите на последните два завоя (които снощи Хамилтън определи като най-трудни), белгиецът, както и Пиер Гасли, който бе със 7-о време, счупиха предните си крила.

Това показа, колко е сложен този участък и как наистина трябва да се внимава в тях. Колата на Щофел дълго остана в бокса след инцидента. Кевин Магнусен пък счупи пода на колата си и прекара остатъка от тренировката в бокса.

 

В средата на сесията всички започнаха работа с вторите комплекти гуми. Кими пръв от лидерите бе на пистата. Отново бе с ултрасофт след 11 тура с първите. Фетел също излезе с нов ултрасофт. С него веднага записа второ време, този път на 0,036 сек от топ времето на Люис в първите серии.

Пилотите на Мерцедес сложиха също ултрасофт и започнаха работа и с тях. Също веднага след излизането от бокса Ботас записа топ време – 1:05,354 сек, което Хамилтън обаче веднага подобри 0,317 сек и слезе до 1:05,037 сек. След като пак направи няколко тура Фетел поне измести Ботас от второто място и записа резултат на 0,143 сек от Хамилтън.

След 8 тура обаче Валтери отново бе супер бърз и си „взе” второто място на 0,072 от Люис. След като и той обаче направи серия от 9 тура, британецът слезе под 1:05 сек на обиколка и стигна – 1:04,839 сек!

 

В бокса на Ред Бул отново пилотите имаха отделна програма и след като ползваха различни гуми в първите серии имаха и отново различни нива на притискане както и във Франция преди седмица. С ултрасофт Верстапен измести Фетел от третото място, като бе на 0,233 сек от Люис. Преди това холандецът се и завъртя.

Докато Рикиардо не сложи най-меките гуми до 18 минути преди края. Излезе с тях за 3 тура, без да подобри времето си със софт! Имаше съмнения за проблем с окачването и в тима дълго проверяваха колата му, в крайна сметка излезе отново 4 минути преди края, но не бе доволен от колата си и пак не подобри времето си.


Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари
Други новини за същото състезание:
•  05.07.2018 Във ФИА доволни от огледалата на Мерцедес... •  02.07.2018 Доброто запазване на гумите довело до 6-ото и 7-от... •  02.07.2018 Мехурите по гумите направили колата на Сайнц неупр... •  02.07.2018 Алонсо стигнал до 8-ото място с предно крило от ми... •  01.07.2018 Грожан се притеснявал гумите му да не експлодират... •  01.07.2018 Райконен: Можех да спечеля, но поне с Макс не се и... •  01.07.2018 Победата беше неочаквана, заяви Верстапен... •  01.07.2018 Волф: Не съм изненадан, че във Ферари оставиха Ким... •  01.07.2018 Ботас загубил хидравлично налягане, Хамилтън недов... •  01.07.2018 Хорнер: Беше състезание на гумите... •  01.07.2018 Верстапен с отлична победа в Австрия, и двете коли... •  01.07.2018 Гран при на Австрия – коментари по време на състез... •  01.07.2018 Алонсо ще стартира от бокса, ще използва новата си... •  01.07.2018 Кой пилот с какви гуми разполага за състезанието в... •  30.06.2018 Грожан изненадан, че е изпреварил една от колите н... •  30.06.2018 Волф: Няма да нареждаме нищо на Валтери... •  30.06.2018 Фетел наказан с 3 места назад в решетката, ще стар... •  30.06.2018 Грешката в първата обиколка в Q3 коствала първата ... •  30.06.2018 Рикиардо обвини Ред Бул в несправедливо отношение ... •  30.06.2018 Фетел: Разликата дойде в последните завои... •  30.06.2018 Ботас на полпозишън в Австрия... •  30.06.2018 Фетел пред Хамилтън и Ботас в 3-ата тренировка, тр... •  29.06.2018 Новите елементи по колата работят много добре, смя... •  29.06.2018 Фетел: В Мерцедес имат предимство, но можем да ги ... •  29.06.2018 Губехме и в завоите, и на правите, обясни Верстапе... •  29.06.2018 Уилямс не е единственият вариант пред Кубица да се... •  29.06.2018 Мерцедес най-бързи и във втората сесия на Ред Бул ... •  29.06.2018 Отборите с мотори Рено ще разполагат с нов квалифи... •  29.06.2018 Един питстоп за смяна на гуми на Ред Бул Ринг... •  28.06.2018 Магнусен очаква да остане в Хаас и през 2019 г.... •  28.06.2018 Пилотите не знаят точно кои са новите елементи в М... •  28.06.2018 Рикиардо иска бъдещето му да е ясно преди лятната ... •  28.06.2018 Строл: За мен е малко скучно и тъжно... •  28.06.2018 Райконен не отрече, че е говорил с Макларън... •  28.06.2018 Перес: И с 3 DRS зони изпреварванията ще са трудни... •  28.06.2018 Ред Бул Ринг посреща Формула 1 с дъжд... •  26.06.2018 В Ред Бул нямало да използват новата система MGU-K... •  26.06.2018 3 DRS зони на Ред Бул Ринг... •  25.06.2018 Рено с нова хибридна система MGU-K в Австрия... •  20.06.2018 Ферари с най-агресивен избор на гуми от водещите о...

Горещи Оферти