Начало Рали Хирвонен първи след края на петъчния ден на рали Уелс

Хирвонен първи след края на петъчния ден на рали Уелс

49
0

Мико Хирвонен завърши на първа позиция петъчния ден на рали Уелс – последното състезание за сезон ’07. На втора позиция се движеше сънародника и съотборника на младия Мико, двукратния световен шампион Маркус Грьонхолм. Две груби грешки в последните две състезания в Япония и Ирландия превърнаха пилота на Форд от основен претендент за титлата в догонващ, като пилотът на Ситроен Себастиен Льоб се възползва по най-добрия начин от грешките на съперника си и дори петото място в Уелс ще му бъде достатъчно за четвръта поредна световна титла.
Самият Льоб завърши деня на трета позиция като с всички сили се стремеше да не допусне грешка. Повреда във фаровете за мъгла означаваше проблеми за французина в последния етап за деня, като в този момент той загуби 15 секунди спрямо Грьонхолм. Все пак след само 3,3 сек разлика преди тази последна скоростна отсечка означаваше трето място и разлика от едва 18,3 сек между Грьонхолм и Льоб.
Голямата изненада в петък се казваше Хирвонен. Финландецът донесъл с четвъртото си място от Ирландия победата при конструкторите за Форд направи чудесен старт и спечели първите четири състезателни отсечки, а в края на деня бе с половин минута пред втория. В шестата скоростна отсечка Хирвонен успя да спечели цели 16 секунди пред сънародника си. Той остави без проблеми зад себе си двамата големи съперници за титлата Льоб и Грьонхолм. Те определено се движеха както и през целия сезон с много близко темпо като дори в петия етап постигнаха едно и също време. Едва след него Грьонхолм успя леко да се откъсне пред французина.
Четвърти в петък завърши Петер Солберг от екипа на Субару, като дълго време зад Льоб обаче се движеше Латвала. Чистачките на финландеца обаче отказаха в шестия етап и той загуби огромно количество време заради тежките условия в Уелс, което го изхвърли далеч назад в класирането. Пети бе съотборника на Льоб, Дани Сордо, а още по-интересна бе борбата за шестото място водеща се след него. Тя се водеше между Манфред Щол, Матю Уилсън и Крис Аткинсън. Щол дълго време водеше пред двамата си съперници, но след края на петата скоростна отсечка се забави и бе изпреварен и от двамата като Уилсън бе шести в края на деня.