Начало Рали Ивайло Илиев и Кирил Илиев със Субару Импреса спечелиха първото в България...

Ивайло Илиев и Кирил Илиев със Субару Импреса спечелиха първото в България Суперкар рали

252
0

12 суперлуксозни спортни автомобила взеха участие в провелото се за първи път в България Суперкар рали “Свети Влас 2007”, организарано от “Нептун Мотор Спорт”, Диневи Груп и СБА-Варна.
От Марина Диневи в Свети Влас през минута стартираха Ферари 430, Ферари 599, Додж Вайпър Хенеси, Мерцедес CL65 AMG, Астон Мартин, Шевролет Корвет, BMW 630, Мазерати, Субару Импреса, Мерцедес SL600, Форд Мустанг и Мерцедес CL600.
Първи в генералното класиране на Суперкар рали “Свети Влас 2007” станаха екипажа на Субару Импреса – Ивайло Илиев и Кирил Илиев. На второ място се класира Додж Вайпър Хенеси с пилот Йордан Динев и навигатор Веско Атанасов. „Щастлив съм, че успяхме да организираме това рали. Идеята е то да се превърне в традиционно и да привлечем и международни участници. Вярвам, че още следващата година ще го направим”, заяви на награждаването Йордан Динев. Третото място взе Шевролет Корвет с екипаж Кристиян Попеску и Кристиян Карлан. Победители имаше и в две подкатегории – до 5000 куб.см и над 5000 куб.см. Организаторите дадоха и една специална награда – за единствената дама-пилот в състезанието. Това бе Диана Стоянова с амтомобил Мазерати.
Безспорно най-мощният автомобил в ралито бе “Додж Вайпър“ на Йордан Динев. Колата се нарича “Веном 1000 Туйн Турбо”. Той е от специална поръчкова серия. 24 такива коли са изработени до момента в света, като този е под №17. Вътре има специална табелка, на която пише:“Специално на г-н Йордан Динев”. От 0 до 100 км/ч автомобилът може да се ускори за 3 секунди, а максималната му скорост достига 410 км в час.
Суперкар рали Свети Влас 2007 бе предназначено само за серийни спортни автомобили с кубатура на двигателя над 3000 куб.см. и не се допускаха лимузини, джипове и професионални състезателни коли. Състезанието се проведе по отворени за движение пътища, като маршрута Свети Влас-нос Калиакра-Свети Влас бе разделен на сектори чрез контролни пунктове за преминаване /наричани часови контроли/. Ралито се проведе на три етапа:
І етап – включваше трасе с дължина 112 км.
ІІ етап – включваше трасе с дължина 52.9 км. и едно изпитание за класиране /точна езда/. Преминаване на определено разстояние за точно определено време /с точно определена скорост/. Разстоянието от старта до финала бе 9 км и трябваше да бъде изминато за 410 сек. при средна скорост 79 км.
ІІІ етап – включваше трасе с дължина 183 км. и две изпитания за класиране:
Първото изпитание представляваше изпълнение на една обиколка на затворена писта /Картинг писта Варна/ със старт от място и летящ финал. Близо 2000 любители на високите скорости се бяха събрали във Варна да наблюдават най-зрелищното изпитание.
Второто изпитание бе за бързина със старт от място и дължина 900 м на прав участък.