Начало Рали Льоб и екипът му за рекордната пета титла

Льоб и екипът му за рекордната пета титла

45
0

Неделя, 2 ноември 2008 г., ще остане в легендата на рали спорта като деня, в който Себастиен Льоб и Даниел Елена станаха за пети пореден път световни шампиони. Уникален резултат в аналите на този спорт. Всъщност, от 2004 г. зад волана на Citroën Xsara, а след това и със Citroën C4, дуетът властва в световния рали шампионат /WRC/. Както и през 2005 г., така и сега, те постигнаха своето потвърждение в Страната на изгряващото слънце. Потвърждението на короната им идва три седмици преди последното състезание в Страната на Галите. Себастиен Льоб/Даниел Елена и Дани Сордо/Марк ще участват с автомобилите си C4 WRC, за да постигнат и титлата при конструкторите.

Доста къс само с дължина от 96,43 км (девет специални отсечки), този финален етап от 5-ото рали Япония, 14-и манш през сезона, изглеждаше доста дълъг за червените, нетърпеливи в очакване да гръмнат шампанското в чест на своите шампиони.
Льоб и Елена не се опитаха да постигнат победа над противниците си през последните два етапа.
Дъждът и калта в неделния ден промениха намеренията им. Това предизвика и известно напрежение в екипа на Citroën. Истински магьосници на ралито, Себастиен и Даниел вече изпревариха Юха Канкунен и Томи Макинен (единствен постигнал 4 последователни титли по-рано – от 1996 до 1999 г.).

– Това е огромна радост! – възкликна усмихнатият Себастиан. – С Даниел и целия екип си поставихме задачата да завоюваме нова титла. Изпитваме огромно удовлетворение, от това че то направихме. Всъщност исках още в Япония да изпълня целта си, така че в Уелс да бъда освободен от напрежение.
Всичко това ни принуди да проведем изпълнено с напрежение и не чак толкова приятно, но пък дълго състезание. С нашия C4, с точно избраните гуми трябваше да изпълним задачата, но в никакъв случай не беше лесно. Отличието обаче идваше след всяка следваща отсечка, а усещането беше страхотно, така че усилието си струваше!

– Не бих могъл да кажа дали тази титла е по-ценна от предишните четири – продължи петкратният шампион. – Първата ми титла винаги ще носи особено усещане, защото беше първа. Не мога да кажа, че вече съм привикнал към победите, но чувствата не са еднакви. Онова, което не се променя, е споделеното удоволствие заедно с целия екип. Той винаги ни предоставяше един автомобил, който преследваше победата. Тази титла принадлежи на отбора. Не забравям и Дани Сордо и Марк Марти, които с постиженията си допринесоха за този резултат. Следващата ни среща е в Кардиф, за да направим дубъл и при титлите.

– Беше много дълго това очакване … но пък е толкова приятно – не криеше радостта си Даниел Елена. – Това е петата ни титла и при всяка следваща щастието е още по-силно. Не гледам статистиките. Впечатлявам се от колата, от обстановката в целия екип и от партньорството ни със Себастиен.

– Наистина се радвам за Себастиен и Даниел – коментира Дани Сордо. – С десет победи през сезона те заслужават короната. За Марк и за мен е чест да бъдем част от един и същ отбор. Остава ни само едно рали до края на сезона. Ще направим възможното да запишем необходимите точки ш Citroën да завоюва титлата при конструкторите, а ние да си осигурим 3-о място при пилотите.

Испанският екипаж не завърши рали Япония. След проблем с турбото в петък те поискаха да преустанови състезанието, за да може в Кардиф да има нов двигател както позволяват правилата.

При слизането от подиума Оливие Кеснел, който за първи път празнува такова отличие в ролята си на шеф на
Citroën Sport, не криеше емоциите си.
– Усещането е наистина много приятно – усмихваше се той. С титлата на Себастиен и Даниел целите ни от началото на сезона са постигнати на 50%.
След като всички заедно от персонала на Citroën Sport изпитахме огромната радост, веднага трябва да се концентрираме и при участието ни в Уелс и да завоюваме и титлата при конструкторите. Талантът на екипажите ни и мотивацията на екипа са най-ценните ни козове.