Начало Рали Льоб с четвърта поредна титла след победата на Хирвонен в Уелс

Льоб с четвърта поредна титла след победата на Хирвонен в Уелс

48
0

Себастиен Льоб спечели четвърта поредна световна титла след като се класира на трета позиция в последното състезание за сезона, рали Уелс. Французинът за поредна година успя да изпревари най-сериозния си съперник в последните няколко сезона Маркус Грьонхолм, който не можа да се зарадва на двойната победа на Форд. Финландецът, който преди около два месеца обяви, че се оттегля от активна състезателна дейност след края на тазгодишния шампионат определено бе огорчен, че не можа да ознаменува оттеглянето си с трета световна титла в кариерата си.
Льоб определено бе пилотът, който отново най-много заслужаваше титлата. Въпреки че не се доближи до рекорда си от 2005 г. със спечелените тогава от него 127 точки, все пак французинът записа поредната си силна година и с осемте си победи през сезона. Освен това всяко завършено от него рали бе гарнирано и с място на подиума (три втори и две трети места) и това му постоянство му донесе четвръта титла в кариерата. По този начин той изравни и рекорда на Томи Макинен, спечелил четири поредни титли за Мицубиши в периода 1996-2000 г.
Маркус Грьонхолм отдавна бе разбрал че е проиграл титлата с отпаданията си в Япония и Ирландия, и определено остави радостта в Уелс за своя сънародник Мико Хирвонен, който с готовност щеше да направи грешка в случай, че Льоб по някакъв начин излезеше извън петицата. Подготвяния за наследник на Грьонхолм, Мико, показа отново огромния си потенциал, като спечели трета победа за сезона.
Въпреки проблемите си в последния етап Петер Солберг успя да запази четвъртата си позиция. Заради спукана гума норвежецът загуби много време, но все пак успя да задържи каращия за Ситроен Дани Сордо зад себе си. В крайното класиране обаче нещата стояха точно обратното като с петото си място испанецът в крайна сметка завърши четвърти в шампионата, а директно зад него бе Солберг.
Въпреки завъртането си в един от последните етапи Матю Уилсън успя да спечели шестата позиция, оставяйки зад себе си Крис Аткинсън и Манфред Щол. Осмата позиция бе особено важна за австриеца, който през следващата година ще търси бъдещето си в някои от водещите отбори след оттеглянето на тима му OMV Kronos.