Начало Рали Миро Ангелов и Еди Сивов печелят рали Монбат Сливен

Миро Ангелов и Еди Сивов печелят рали Монбат Сливен

166
0

Екипажът на Мегапорт Мирослав Ангелов и Еди Сивов с Шкода Фабия R5 постигнаха убедителна победа в 38-ото рали Монбат Сливен – кръг от Европейския рали трофей и втори старт от шампионата на България. На огромната разлика от 3:12,8 мин. след него бе варненският дует Йордан Атанасов и Янаки Янакиев (АРТ Рейсинг) с Мицубиши Лансър Ево 9, а трети финишираха Григор Григоров и Петър Сивов (Григоров рейсинг) с Пежо 208 R2 на 3:37,4.

Днешните четири специални етапа бяха спринтови и с почти еднаква дължина – Моллова гора с дължина  11,35 км, която се кара на изкачване и след това Карандила – 10,9 км – на спускане. Така че за стратегия трудно можеше да се говори, а пък за рокада в челото – съвсем. Ангелов каза, че няма да рискува, но и няма „да се вози“.

Е, изпълни заканата си, като спечели и четирите етапа, включително и Пауърстейджа, с което прибави още 5 точки към пълния си досега актив. Той си тръгва от състезанието с 67,4 т. Това е втората му поредна победа след успеха му в рали Твърдица преди три седмици. Сега в Сливен Ангелов загуби само една отсечка от Данчо Атанасов.

Той и навигаторът му Янаки Анакиев имаха перфектни и бързи механици. Те бяха като истински дяволи в сервизния парк преди старта на днешния дан, защото успяха да сменят повреденият заден диференциал но Мицубиши, с което Данчо и Янаки успяха да финишират втори в ралито и да вземат 51 т.

Григор Григоров каза, че сливенското рали е подготвително стъпало към европейската му програма. И Гришата се справи перфекто с това „стъпало“ като стъпи и на подиума – 3-и и добави още 44 т. в актива си. Той бе трети в първия кръг в Твърдица. Сега Гришата отстъпи на автомобилите с 4 задвижващи колела но бе най-бърз при тези с предно предаване. Той стана първи и в клас RC4. Ще се започни отново дуелът на Григоров и Сивов с преките им конкуренти Тихомир Стратиев – Добрин Борисов (Марина моторспорт) с Пежо 208 R2. В Твърдица Тихомир победи Гришата и то само с 5 десети. Сега Григоров бе отпред с 32,3 сек. Както сподели Добчо – навигаторът на Тихомир, двамата са се завъртели на първото спускане на Карндила. Тихомир обаче взе 34 т.

На 5-о място е турският дует Мустафа Чакал и Мехмет Колеоглу с Мицубиши Лансер Ево 9 , следван от Антон Титов и Динко Георгиев (Мегапорт) със Ситроен DS3 R3, който е първи в клас RC3. Още един български екипаж завърши в топ 10. Девети станаха Христо Атанасов Марин Иванов (Бултранс) със Ситроен C2 R2. Заради проблеми със спирачките и подаването на гориво, Кирил Тодоров и Георги Аврамов (Астра рейсинг) с Рено Клио изпуснаха десетката и се класираха 11-и.

В клас RC5 първи са Денис Станчовски и Младен Карчев с Хюндай i20 Купе. спечелиха втора поредна победа в марковия шампионат Хюндай Рейсинг Трофи. Отлично представяне направиха двете най-бързи дами – Диана Стоянова и Иванела Иванова (Диамо) с Хонда Сивик, които победиха румънските си колежки Кристиана Опреа и Диана Хатеган с Дачия, станаха 13-и в общото класиране и 4-и в клас RC3.