Начало BG спорт Маршавелов и Симеонов шампиони в сериите Макси и Спорт

Маршавелов и Симеонов шампиони в сериите Макси и Спорт

303
0
Константин Маршавелов
Константин Маршавелов, снимка: Lap.bg

Константин Маршавелов с Мицубиши Лансър Ево 10 и Симеон Симеонов с Хонда Сивик станаха шампиони в сериите Макси и Спорт в националния шампионат на Затворен маршрут. Маршавелов завърши 2-и на Писта Диамо на Серес – 6-и последен кръг, което му беше достатъчно да си осигури титлата в класа.

Преди този кръг пилотът на КА-2 Рейсинг изоставаше на 5 точки от лидера Камен Василев от Стайков Рейсинг с Мицубиши Лансър Ево 9. Последният днес обаче завърши едва 5-и и взе 10 точки срещу 18 за Маршавелов. Състезанието спечели Румен Киров със Субару Импреса.

Лидер в надпреварата на Серес до 7-ата обиколка бе Пламен Камбуров от Автотранс с Мицубиши Лансър Ево 9. Но той получи технически проблем и спря. При повредата се вдигна дим, който намали значително видимостта и попречи на идващия отзад Маршавелов.

„За мен се получи добър уикенд до шестата обиколка, когато отпаднах поради технически проблем, каза Камбуров. –  До този момент бях абсолютен лидер в състезанието, както и в тренировките преди това. В надпреварата участваха и две коли, по принцип некаращи в класа. Още в събота поисках от механиците си максимална мощност, каквато автомобилът ми може да поеме.

Колата обаче като че ли не бе подготвена за такова натоварване. Състезанието освен това бе на мокро и имам съмнение, че в някоя от локвите може да се е получил аквапланинг и аз да съм префорсирал двигателя, но не съм сигурен. Съжалявам за случилото се. Догодина ще наблегнем и на работата по окачването, за да не се получават такива неща.“

Моментът на отпадането на Пламен създаде суматоха и помогна на Киров да изпревари Маршавелов и да поведе с голям аванс.

Косьо остана 2-и, като в края бе настигнат от Иван Влъчков със Sin Car R1, който в първото си състезание в серия Макси завърши 3-и. Пилотът на Дамасцена Алба си осигури титлата в Туринг в предния кръг на Дракон и сега дебютира във висшата категория.

Иван бе втори в решетката, като официалните лица изненадващо обявиха, че състезанието се води „сухо”, въпреки сериозния дъжд и мократа настилка. Това означаваше старт от място на грида. При него Влъчков бе изпреварен от няколко съперници и се озова 6-и, тъй като автомобилът му не е пригоден за такива стартове.

В хода на надпреварата обаче 19-годишният пилот започна да дава най-добри времена на обиколка и бе по-бърз от лидерите с 3-4 секунди на обиколка. Само в рамките на 1 тур той изпревари две от Мицубишитата и се озова 4-и. След отпадането на Камбуров той се придвижи с една позиция напред.

Цветан Илиев със Sin Car R1 от екипа на Дамасцена Алба, който участва в състезание на писта за първи път от 6 години, завърши 6-и, като не успя да потегли добре на старта. Той трябваше да учи много неща за кратко време, като не остана доволен от представянето си.

В отсъствието на Иван в серия Туринг, първи стана Стоян Апостолов с Хонда Сивик, следван от Давид Будев от Влъчков Рейсинг със същия автомобил.

Така Апосолов завърши 2-и в класа за сезона, следван от Будев. Убедителен лидер в надпреварата бе най-бързият от квалификацията Станислав Паришков с Опел Астра. Той обаче изпусна спирането на първия завой и спря в зоната за сигурност.

В серия Спорт шампион стана Симеонов от АСК Стара Загора, който завърши 2-и на Серес. След оспорвана битка той бе победен от гръцкия състезател Христос Киртциос със Сузуки. Първи подиум в кариерата на писта записа Кристиян Христов с Хонда Сивик, който завърши 3-и.

За Енеос, където всички карат с Ауди А4, първи завърши осигурилият си вече титлата Веницислав Станев. В началото той загуби лидерството от Кольо Карастоянов, но след това последния допусна грешка и в крайна сметка завърши 2-и. Христо Чаков допълни местата на подиума.

За Купа Лада Огнян Патенов с ВАЗ 2101 от Русе Кар Моторспорт спечели убедително състезанието. Той остави на минута и половина след себе си Пламен Първанов с ВАЗ 2105. Трети се нареди Бранимир Данов с ВАЗ 2107.