Начало Автомобили Представиха официално първия изцяло електрически Mercedes-Benz – EQC

Представиха официално първия изцяло електрически Mercedes-Benz – EQC

192
0

На автомобилното изложение в Париж през 2016 г. Mercedes-Benz представи своята нова марка за продукти и технологии за електромобилност. Днес 5 септември две години по-късно настъпи моментът за Световната премиера на първият изцяло електрически Mercedes-Benz – EQC.

Със своя изчистен, ясен дизайн и цветови акценти, характерни за марката, той е пионер на авангардния облик на електрическия автомобил, като същевременно олицетворява дизайнерския подход на Progressive Luxury. По отношение на качеството, безопасността и комфорта, EQC е Mercedes-Benz сред електрическите превозни средства с изключително убедителен сбор от характеристики.

Това включва и динамично представяне, благодарение на два електрически мотора на предната и задната ос с комбинирана мощност от 300 kW. Усъвършенстваната оперативна стратегия позволява електро-пробег, надвишаващ 450 км според NEDC (предварителни данни). EQ също предлага слуги за свързаност с Mercedes me и прави електрическия автомобил удобен и подходящ за ежедневно шофиране. EQC също така символизира началото на нова ера на мобилност в Daimler.

„С EQC – първият изцяло електрически SUV от Mercedes-Benz – ние активираме прехода. Електрическото задвижване е основен елемент в мобилността на бъдещето. Ето защо инвестираме повече от десет милиарда евро за разширяването на портфолиото си за модела EQ и повече от един милиард евро за глобалното производство на батерии.”, сподели Дитер Цетче, Председател на Daimler AG и Главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Cars.

Забележителна характеристика на предната част е голямата черна повърхност на панела, обхващащ фаровете и решетката. За първи път черният панел е очертан отгоре с оптично влакно като визуална връзка между дневните светлини (DRL) с прожекторна визия, като типична характеристика на Mercedes-Benz. През нощта това създава почти непрекъсната хоризонтална светлинна лента. Вътрешните корпуси на стандартните фарове MULTIBEAM LED са в черно. Контрастиращите  цветови акценти дискретно потвърждават принадлежността на модела към новото семейство EQ: сини ивици на черен фон и букви MULTIBEAM също в синьо.

Електрозадвижване: Динамичните характеристики отговарят на изискванията за ефективност 

Като първи модел на Mercedes-Benz, който ще бъде пуснат в производство, EQC разполага с изцяло нова система за задвижване с компактно електрозадвижване на всяка ос. Това дава на EQC характеристиката на отделно задвижване на всички колела.

За да се намали потреблението на енергия и да се увеличи динамиката, електрозадвижването е конфигурирано по различен начин: предният електрически двигател е оптимизиран за най-добра ефикасност в диапазона от нисък до среден товар, а задният – определя динамиката. Заедно те генерират мощност от 300 kW и максимален въртящ момент от 765 Nm.

Литиево-йонната батерия, която е с енергиен капацитет 80 kWh (NEDC), осигурява енергията за моторното превозно средство. Потреблението на енергия зависи в голяма степен от стила на управление. EQC предлага на шофьора пет програми за управление, всяка с различни характеристики:

COMFORT, CO, MAX RANGE, SPORT и програма за индивидуално адаптиране. При по-икономичните режими на управление важна роля играе електронният педал на газта, който подсказва на водача да пести енергия. Водачът също така може да повлияе на нивото на рекуперация, използвайки така наречените лостчета зад волана.

Системата ECO Assist помага на шофьора във всяко отношение на базата на очаквани промени в условията на шофиране: чрез подканяне на водача, когато е подходящо да отпусне педала на газта, напр. за да се спази ограничението за скоростта, както и чрез функции като движение по инерция и специфичен контрол на рекуперация. За тази цел навигационните данни, разпознаването на пътни знаци и информацията от интелигентните асистенти за безопасност (радар и стереокамера) се свързват и обработват.

Технически данни

Емисии на CO2      0 g/km

Потребление на енергия (NEDC)          22.2* kWh/100 km

Пробег (NEDC)       Повече от 450* km

Задвижваща система       2 асинхронни двигатели, с отделно задвижване на всички колела

Полезна мощност   300 kW (408 hp)

Върхов въртящ момент    765 Nm

Максимална скорост         180 km/h (регулирана)

Ускорение от 0 до 100 км/ч          5.1 s

Батерия        Литиево-йонна

Енергиен капацитет на батерията (NEDC)     80 kWh

Тегло на батерията            650 kg

Дължина/ширина (с огледалата)/височина    4,761/1,884 (2,096)/1,624 mm

Широчината на колеята (FA/RA)            1,625/1,615 mm

Междуосово разстояние  2,873 mm

Вместимост на багажника (в зависимост от оборудването)          приблизително 500 l

Тегло на оборудваното превозно средство/постоянно максимално общо тегло (GVW)/полезен товар (DIN)   2,425*/2,930/505 kg

Максимална теглителна способност с ремарке (12 %)        1,800 kg