Начало Автомобили Opel с премиера на студията Opel GT Concept в Женева

Opel с премиера на студията Opel GT Concept в Женева

38
0

Студията Opel GT Concept ще отбележи своята световна премиера на 86-тото Автомобилно изложение в Женева (3-13 март 2016 г.). Чистокръвният атлет с разположен зад предния мост двигател и задно предаване е директен потомък на Opel GT и студията Monza Concept пренася скулптурната стилистична философия на Opel на следващо ниво. Спортният автомобил е авангарден, но и пуристичен, изоставяйки всичко, което нарушава чистотата на формите. GT Concept няма дръжки на вратите, няма външни огледала или пък чистачки на предното стъкло.

„Със студията Opel GT Concept ние преминаваме към следващото стъпало с още емоция и удоволствие от шофирането. Моделът GT Concept изразява Opel в неговата същност. Искаме да спечелим нови клиенти с всеки нов автомобил,” отбелязва изпълнителният директор на Opel Group Карл-Томас Нойман.

Студията Opel GT Concept ще следва стъпките на известния Opel Experimental GT на автомобилното изложение в Женева. През 1965 година, само една година след създаването на първото по рода си дизайнерско студио на европейски автомобилен производител, Opel представя източеното и експресивно купе, оборудвано с надеждната технология на Kadett B на Автомобилното изложение във Франкфурт. То обаче не е новаторско, само защото е първата студия представена от европейски производител. GT блести с авангардни решения като скриващи се предни светлини и е израз на изчистени и обточени форми с перфектни пропорции без излишни декоративни елементи. Тази ярка концепция на дизайнера Ерхард Шнел има една ясна цел – да е израз на неповторим стил. Реакциите на публиката са толкова вдъхновяващи, че само след три години серийните Opel GT вече са на разположение на клиентите в продажбените центрове на марката. Останалото е история – една успешна история на една автомобилна икона.

GT Concept отново демонстрира пионерския дух на Opel. Динамична машина с акцент върху шофирането, символизирано с червена очертаваща линия, която разделя автомобилната каросерия визуално и оформя пропорциите. Ярко изразените червени предни гуми, монтирани върху колела с атрактивен дизайн на ролкови кънки, са реминисценция на мотоциклета на Opel Motoclub 500, който също е авангарден за времето си и с гордост носи двете си червени гуми през 1928 година. GT Concept обаче няма много други връзки с миналото. Такива са дългото торпедо, отсъствието на капак на багажника, двата изпускателни накрайника в средата. Самото име също е директна отправка към оригиналния GT. Освен тези детайли Opel GT Concept е напълно независимо творение без никакви знаци за търсене на ретро дизайн.  

„Създадохме GT Concept, за да грабнем и изразим дръзкия, емоционален дух на марката Opel. Той е динамичен, скулптурен и пълен с иновативни решения – това е наша традиция, която имаме намерение да продължим. През 1965 година, Opel разработва Experimental GT – един модерен автомобил, който има изчистена и скулптурирана форма. Много е трудно да бъде създадена отново една икона, но така както Experimental GT е авангарден за своето време, така GT Concept е днес – абсолютно изчистен, минималистичен, но едновременно с това дързък и безкомпромисен. Това купе експресивно демонстрира развитието на дизайнерската философия, в която „скулптурната артистичност среща германската прецизност“, отбелязва Марк Адамс, вицепрезидент, отговорен за дизайна на марката.

Ключово иновативно решение в Opel GT Concept са големите врати с интегрирани странични прозорци, които са в основата на плавното преминаване на формите от стъкло в метални боядисани повърхности. Както водачът, така и пътникът до него имат достъп до неочаквано просторния интериор с докосване на тъчпад за електрическите врати, интегриран в червената очертаваща линия на покрива. Дори високите водачи разполагат с достатъчно място вътре. Вратите потъват значително в предните арки на калниците, когато биват отворени. Това спестяващо място решение и патентованите закрепващи механизми позволяват постигането на голям ъгъл на отваряне – факт особено важен при паркиране в тесни пространства. Компактният атлет следователно е оптимизиран специално за градски зони. Две камери монтирани зад арките на калниците осигуряват безопасен обзор при шофиране в град. Осигурените от тях изображения се показват на два монитора от лявата и дясната страна на кокпита изразявайки факта, че дните на външните огледала и слепите зони вече си отиват. Предното стъкло преминава в стъклен панорамен покрив позволяващ на пътниците да се наслаждават на шофиране подобно на това в targa със свалящ се покрив.

С отварянето си, удълженият капак разкрива концепцията на задвижване на GT Concept: както първия Opel GT и американската спортна икона Corvette произвеждана от GM, той има двигател разположен отпред зад предния мост. Центърът на тежестта следователно е нисък и изместен към геометричния център на автомобила – идеален за осигуряване на спортно поведение и отлична динамика в завои. Opel GT Concept има мощен 1.0-литров, трицилиндров двигател с принудително турбо пълнене, базиран на ултрамодерния изцяло алуминиев двигател използван в ADAM, Corsa и Astra. Изключително ефективния високотехнологичен бензинов мотор има мощност 107 кВт/145 к.с. и максимален въртящ момент 205 Нм в своята спортна версия (данните за разхода на гориво на Opel GT Concept не са налице още). Мощта на тази турбо машина се насочва към задния мост със самоблокиращ диференциал чрез секвенциална шестстепенна трансмисия управлявана чрез лостчета на волана. По този начин Opel GT Concept разчита на традиционното задвижване на задния мост – толкова ценено от любителите на спортните автомобили. Динамиката на двуместния модел с тегло под 1 000 килограма също изразява това. То ускорява от нула до 100 км/ч за по-малко от осем секунди и има максимална скорост 215 км/ч.

Друго интересно решение на Opel GT Concept са предните светлини с интегрирани мигачи. Благодарение на ултрамодерната прожекционна технология, те светят триизмерно. Следващото поколение адаптивни изцяло LED светлини очевидно са в перфектно съответствие на тази технология. Матричната технология на Opel IntelliLux LED®, която позволява шофиране на дълги светлини без заслепяване, вече направи своя дебют в новата Astra през 2015 година и спечели наградата SAFETYBEST. В Opel GT Concept ще бъде въведена следващата стъпка в развитието на интелигентните светлинни системи. Дизайнът на предните светлини хармонизира с триизмерния дизайн на задните, правещ новия GT изразителен и през нощта.