Начало Картинг Предстои втори картинг на сериите Open Masters

Предстои втори картинг на сериите Open Masters

90
0

Предстои старта на втори кръг на картинг сериите Open Masters в Удженто, Лече (Италия). В него ще участват нашите млади пилоти Мишел Георгиев и Христо Василев. И двамата не са карали на тази писта и ще се запознаят с нея по време на петъчните тренировки.
При много трудни метеорологични условия на 25. март се проведе първия старт на сериите Open Masters в Сарно, Салерно (Италия), в който участваха и двамата. Променливото време (дъжд, градушка, сухо и пак дъжд) изигра важна роля в представянето на всички пилоти, като тези, които се адаптираха по-бързо, имаха определено предимство. Предвид не особено големия опит на нашите момчета те имаха определено трудности в намирането на най-добрите настройки. Все пак много малко не достигна и на двамата за класирането във финала на надпреварата, като и двамата отпаднаха на репешажите преди самия финал. В състезанието се включиха общо 69 състезатели, а във финала участваха общо 34 пилоти.

През настоящия сезон в картинга има доста промени. Те са продиктувани от ФИА с оглед намаляване на разходите. Появиха се нови групи и означения, променени бяха и двигателите използвани до момента. Само за 10 години картинг двигателите станаха доста мощни и скъпи. Те се отделиха в една собствена изолирана ниша от състезателни продукти, които нямаха нищо общо с хоби спорта. Всяка категория развиваше свои собствени агрегати. Това накара ФИА през 2004 г. да възложи на производителите задачата за създаването на хомологирани мотори, предоставяни в три варианта, които да се използват и да са атрактивни за всички.
Старите означения като ICA, ICA – Junior и Formula A изчезнаха, а с тях и 100-кубиковите мотори, използвани до момента.
Основният използван агрегат сега ще бъде 125 куб. см с водно охлаждане, като максималните обороти ще са между 14 000 и 16 000 (електрониката на двигателите също е хомологирана и е в различни цветове за всеки клас – жълт за KF4 (ограничени на 14 000 об/мин), син за KF3 (ограничени на 14 000 об/мин), зелен за KF2 (ограничени на 15 000 об/мин) и червен за KF1 (ограничени на 16 000 об/мин).
Малки разлики ще има и в карбураторите и начина на пълнене.
Вече всички картинги ще разполагат с електронен стартер на волана и няма да е нужно да се палят с бутане. Също така ще имат успокоител на вибрациите на двигателя и центробежен съединител.

На мястото на Formula A се появява KF1, ICA се замества от KF2, а KF3 идва на мястото на ICA – Junior. Появява се и съвсем нов клас KF4. При старите класове със 125 куб. см агрегати със скорости на волана особени промени в техниката няма и те остават в два класа KZ1 и KZ2.
Само 10 са производителите получили хомологация на своите двигатели и затова във всички национални шампионати през тази година ще се използват старите мотори. Просто производителите не могат да отговорят на търсенето да произведат необходимото количество агрегати.
Две от нашите звезди в ICA сега се впускат в сериите Open Masters в Италия във вече новоучредения клас KF2. Мишел Георгиев и Христо Василев очакват с надежда началото на стартовете като Мишел вече има известен опит в състезанията в Италия, където както самият той призна конкуренцията няма нищо общо с тази у нас.