Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел: Развитието в края бе изненадващо; според Кими Рикиардо трябваше да бъде...

Фетел: Развитието в края бе изненадващо; според Кими Рикиардо трябваше да бъде наказан

40
0

Себастиан Фетел се зарадва на неочакваното второ място в Гран при на Монако. Четирикратният световен шампион заяви, че през цялата надпревара се е опитвал да притисне Нико Розберг, но не му се е удало.

„Първо, той имаше достатъчно скорост, за да отговори. И второ, бях малко по-назад от необходимото, когато решихме да спра в бокса и задминаване със стратегия също не се получи. Опитахме всичко, за да го прескочим, но екипът му реагираше моментално. Втора позиция е страхотен резултат за отбора. Мисля, че в състезанието бяхме по-близо (до Мерцедес), отколкото в квалификацията – надявам се да продължим тази тенденция. Развитието в края на надпреварата бе изненадващо, но бяхме на точното място в нужния момент и се измъкнах точно пред Люис [Хамилтън], когато той излезе от пита. Мисля, че беше на косъм, но бях уверен, че ще успеем”, коментира пилотът на Ферари.

Фетел каза също така, че по-рано в надпреварата е обсъждал с екипа си смяна на гумите, каквато направи Хамилтън в края на състезанието: „Обсъждахме някои варианти в зависимост от разликите спрямо колите зад нас, но точно в този момент решихме да остана на пистата. При рестарта бе невероятно трудна да загрея гумите. Люис бе зад мен със суперсофт и в значително по-добра форма, но при всички ни имаше изоставане в продължение на две-три обиколки. Нико караше много добре след прибирането на сейфти кара и нямаше как да се задържа близо до него. Трябваше да се пазя от съперниците зад мен.”

Кими Райконен пък смяташе, че Даниел Рикиардо (Ред Бул) е трябвало да бъде наказан заради сбутването помежду им, вследствие на което финландецът загуби позиция. Австралиецът атакува при рестарта на надпреварата и докосна задно ляво колело на Ферари-то, при което Кими излетя настрани. Стюардите разследваха инцидента, но решиха, че не е нужно да предприемат по-нататъшни действия.

„Не е много ясно какво е разрешено да се прави, защото понякога има наказание за получаване на предимство (в такава ситуация), друг път – не. Този път нямаше санкция. Аз смятах, че нещата са доста ясни, явно стюардите мислят по различен начин. Така или иначе няма как състезанието ти да е добро, когато не си се класирал съвсем добре в квалификацията. По принцип се озоваваш в положение да следваш коли, което е разочароващо”, обясни Райконен.

Кими допълни, че в следващите надпревари трябва да свърши по-добра работа с гумите и да не се допускат грешки в квалификацията: „Това ще улесни живота ни в неделя. Следва Канада, а ние сме малко по-доволни като цяло, но е твърде рано да се правят прогнози. Гумите са подобни, но конфигурацията на пистата е напълно различна, така че да изчакаме и ще видим (какво ще стане).”