Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 R31 би трябвало да е силен на Силвърстоун, твърди Хайдфелд

R31 би трябвало да е силен на Силвърстоун, твърди Хайдфелд

37
0
Ник Хайдфелд

Ник Хайдфелд за представянето си в последната надпревара от световния шампионат на Формула 1 Гран при на Европа и за очакванията си за предстоящия кръг във Великобритания.

– Поглеждайки назад към Гран при на Европа, как би обобщил уикенда си във Валенсия?

– Самото състезание не бе толкова успешно, колкото се надявах след квалификацията. Постигнатите тогава позиции не са тези, на които се надявахме, но като се има предвид скоростта ни в петък и събота, беше ясно, че няма да стигнем твърде далеч. В неделя се надявахме да се борим с Мерцедес, тъй като по принцип състезателното ни темпо е по-силно от това в квалификационен режим. Целта ми беше шесто-седмо място, но в крайна сметка финиширах десети. Резултатът не е такъв заради някаква грешка и поради тази причина внимателно прегледахме какво можем да подобрим за Силвърстоун.

– Във Валенсия имаше повече борба в колоната в сравнение с предходни години – това доказателство ли е, че Формула 1 е по-вълнуваща за зрителите?

– Да, определено. Кръгът във Валенсия е сравнително нов в календара и досега не бе известен с кой знае колко изпреварвания. Тази година имаше повече, а това показва, че промените наистина направиха F1 по-интересна. Задминаванията не бяха толкова, колкото в предходни надпревари от този сезон, но въпреки това спектакълът бе на ниво. [Себастиан] Фетел води през цялото време, на [Фернандо] Алонсо и [Марк] Уебър водиха сериозен спор за втората позиция, което определено бе интересно за хората.

– Какви стъпки трябва да бъдат предприети, за да финишираш по-напред в точките в идващите надпревари?

– Както съм казвал и преди, вече разбрахме някои от проблемите си, но нещата не се оправят за една нощ с магическа пръчка. Всички във фабриката се трудят упорито, но въпросът е какво ще се случи след промяната на правилата, влизаща в сила на Силвърстоун. Ще изчакаме да видим ефекта и каква ще е разликата между екипите, след това ще решаваме какво да правим нататък.

– Смяташ ли, че английската писта ще пасне на R31 с бързите си завои?

– Преди всичко трябва да видим как ще се държат гумите, това ще е интересен аспект от работата. Аз всъщност не съм карал още по новата писта, така че за мен ще е вълнуващо. Мисля, че Силвърстоун ще пасне значително по-добре на колата ни, защото на други високоскоростни трасето тази година бяхме сравнително силни. Ще е още по-интересно заради промените в правилата. Според някои хора те няма да доведат до нищо съществено. Други твърдят, че не е така, но засега всичко е само предположения. Мнозина смятат, че нашият отбор ще е най-лошо засегнат, но се съмнявам това да стане. Да видим кой е прав!

– Имаш второ място в Гран при на Великобритания – вълнува ли те предизвикателството да се състезаваш на новата конфигурация?

– Да, винаги е прекрасно да се състезаваш на нова писта. Но и предишната конфигурация бе невероятна. Преди имаше един завой – Бридж, който бе много специален. Доста хора, занимаващи се с автомобилен спорт, го наричаха уникален, но вече го няма. Не съм сигурен какво ще е новото трасе, но като цяло Силвърстоун е прекрасно място.