Начало Други Росен Даскалов с предложение за промени в правилника на БФАС

Росен Даскалов с предложение за промени в правилника на БФАС

232
0
Иван Влъчков,Росен Даскалов

Росен Даскалов, който е член на БФАС и председател на сдружение „Русе Кар Моторспорт“ изпрати писмо до федерацията с предложение за промени в правилника в шампионата на Затворен маршрут и в някои други направления.

Даскалов иска изменения в регулациите при изгаснала кола на старта и за това какви автомобили могат да бъдат допускани до участие в шампионата. Според него е добре правилата да са синхронизирани с тези на ФИА.

Росен смята, че би било добре също така да започне процес по изработването на национални хомологации във всички направления, които да бъдат утвърдени от ФИА.

Според него трябва да се обърне повече внимание и на електромобилите в моторния спорт у нас. По думите му съществува реална възможност във ФИА да бъдат хомологирани български автомобили с електрическо задвижване. 

 

Ето и пълния текст на писмото, който публикуваме без редакторска намеса: 

Уважаеми Господа, 

Моля да разгледате и предприемете нужните действия за бъдещето на любимия ни спорт в следните направления: 

1. Като човек с достатъчно опит в дисциплината писта в Световен и Европейски мащаб искам да обърна внимание на следните груби разминавання на вашите правилници за затворен маршрут с тези на ФИA и всички шампионати под нейната шапка.

1.1 Процедурата „изгаснала кола на старта“

Да се хармонизира и допусне чужда помощ само в стартовата решетка, според всички стандарта и правилници на ФИА. Пилотът получил чужда помощ на старта – изгаснал автомобил, технически проблем и т.н да има възможност след получаване на чужда помощ и избутан в „Бързия бокс“ или след подаване на ток за запалване, да бъде допуснат да стартира; ако стартира с подаване на ток – от поседна редица; ако влезе в „Бързия бокс“ веднъж за техническа помощ – да има възможност да стартира от специално обособено място в края на „Бързия бокс“ след като стартират всички останали автомобили. Така ще се създаде възможност за повече пилоти допуснали грешка или имащи технически проблеми на старта, да участват а състезанието.

1.2 Въз основа на ч.т. 2 от СПЕЦИАЛЕН ПРАВИЛНИК ЗА ПРОВЕЖДАНЕ КА АВТОМОБИЛНИ СЪСТЕЗАНИЯ НА ЗАТВОРЕН МАУШРУТ И ПИСТА 2018 г, който гласи „До участие се допускат автомобили от групи ,,А„ „N” „R“ ,Е “ и„Е2-ЅН“ (силует) създадени на базата на четири местни автомобили, които отговарят на изискванията за безопасност на приложение „Ж“ на ФИА, като се разпределят в три серии.“

Този член влиза в противоречие с решението на Управителния съвет, който допуска участието на такива автомобили и е в противоречие с всички норми на ФИА за съвременния а.автомобилен спорт. Предлагам да бъде променен на

всички видове автомобили отговарящи на стандартите на ФИА за пистови състезания…“. Така ще се премахне възможността да се тълкуват спортните правила двустранно и ще се даде възможност на българския автомобилен спорт да се изравни с Европейските и световните стандарти.

Хармонизирането на правилата във всички останали дисциплини с тези на ФИA е наложително и спешно и моля всеки, който знае за такива пропуски да сигнализира Управителният съвет незабавно.

2. Разработване на процес и популяризирането му сред членовете на БФАС към техническата комисия, позволяващ изработването на национални хомологации във всички направления, утвърдени от ФИА. При утвърден процес, спазваш стандартите на ФИА, нашите национални хомологации ще мoraт да се ползват и в чужбина и по този начин ще отворим вратата за допълнителни приходи в БФАС, както и за стимулиране на бизнеса и предприемачеството в сферата на моторспорта в България.

3. Попълване и актуализиране на комисията към БФАС за електромобили, Съществува реална възможност да хомологираме във ФИА български автомобили с електрическа задвижване, както и други задвижвания. Така България може да заеме ключово място в новите маршрути на ФИА и да играе роля в съвременния автомобилен спорт в Европа. Създаването на еднотипни такива шампионати с електрическо или стандартно задвижване в България трябва да бъде подчинено на бизнес правила и интереси нa промоутъри и да не включва директно участието па БФАС.

Надявам се да обърнете внимание на гореописаните важни проблеми и спешно да вземете решение в подобряване на спортната среда в автомобилизма в България.

Благодаря, предварително!

С уважение: Росен Даскалов