Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Макларън също не искали да вземат Окон заради връзката му с...

В Макларън също не искали да вземат Окон заради връзката му с Мерцедес

70
0
Естебан Окон

Връзката на Естебан Окон с Мерцедес се е оказала сериозна пречка за наемането на пилота от екипа на Макларън. Това призна изпълнителният директор на тима от Уокинг Зак Браун. Същата причина да не бъде ангажиран в Торо Росо изтъкна и спортният директор на големия отбор на Ред Бул Кристиан Хорнер.

Миналата седмица Макларън обяви, че съотборник на Карлос Сайнц догодина ще бъде младият Ландо Норис. Така за Окон почти не останаха възможности за следващия сезон, като по всяка вероятност французинът ще загуби мястото си във Форс Индия за сметка на Ланс Строл.

Така пред Естебан изглежда е останала само една възможност – да премине в Уилямс на мястото на Строл, където получават двигатели именно от Мерцедес. Там обаче има и други сериозни кандидати за позицията. Сред тях са Никита Мазепин, Артьом Маркелов и Роберт Кубица.

„Естебан е пилот, който ценим много високо, но когато търсиш състезател в дългосрочен план и имаш кандидат, който има връзки с друг автомобилен производител, това не ни допада. Надявам се Окон да си намери място, защото той заслужава да бъде в F1. Ние в крайна сметка искахме да имаме наш пилот и Ландо е точно такъв.“

Във връзка с пилотите в Уилямс, заместник-шефът на тима Клер Уилямс каза, че към момента най-големи шансове да заеме мястото на Строл има резервният пилот Роберт Кубица. Очаква се канадецът да премине във Форс Индия още преди края на сезона, където собственик на тима вече е баща му Лорънс.

Клер обаче подчерта, че в тима обръщат сериозно внимание и на финансовата част в тима, тъй като след края на сезона Уилямс ще загуби основния си спонсор Мартини. Затова е възможно при избора на пилоти важна роля да изиграе и това какви спонсори имат те.

„В сегашната ера на спонсорство, не е лесно за частен отбор да постигне целите си без да използва платени пилоти, каза Клер. – Работим много здраво по финансовата част на нещата, за да можем да си позволим да подпишем с пилоти с повече опит.“