ГП на Русия след:
Последно състезание: Сингапур

Открита бе Motorsport Academy за обучениe на картингисти, рали пилоти и навигатори

19.11.2016 | Стефан Илиев | коментара

Една писта на името на „Тодор Славов“, автомобилни състезатели, членове на БФАС, спонсори, гости, медии… Всичко това в Твърдица, град с около 4-5 хиляди жители, но с отколешни традиции в автомобилния спорт. Кмета на община Твърдица Атанас Атанасов отдавна не крие предпочитанията си към автомобилния спорт. И затова приветства лично откриването на Motorsport Academy. Тя бе създадена по инициатива на опитните рали пилоти Петър Гьошев и Георги Гвоздейков. Не, няма грешка! И двамата са свързани с марковия шампионат Hyundai Racing Trophy. Първият е треньор на екипажите, а вторият е шеф на проекта.

Сега обаче този проект намира своето продължение, дейността се разширява, има по-голям обхват. Тази дейност бе представена именно пред кмета на общината г-н Атанасов. Всъщност, той много добре зане за какво става въпрос и е един от хората, оказал неоценима помощ на начинанието. А писта „Тодор Славов“ в Твърдица е центърът на академията. Тя ще работи за обученията на рали пилоти, навигатори, картинг състезатели, теория и практика за защитно шофиране (defensive driving), както и организиране на моторспорт събития.

Гвоздейков и Гьошев имат супер амбициозен проект, с многостранни дейности, свързвани с овладяването на тайните на управлението на автомобила – състезателен и обикновен. Основната дейност, върху която академията акцентира, е обучението на рали пилоти и навигатори, като то ще се адаптира според нивото на този, който се учи. Предимството на Motorsport Academy е осигуряването на комбинация от теория и практически обучения, като тренировките ще се провеждат основно на писта „Тодор Славов“ в Твърдица и близките местности, подходящи за подготовка за рали спорта. Петър Гьошев коментира: „Картингът е важно начало в рали спорта в цял свят.

Обученията на младите състезатели също е дейност, която ще развиваме в академията. Имаме и желанието да реализираме проект, свързан с макадамови отсечки на територията на Твърдица, както и идеята да създадем ледено трасе, а защо да не направим и състезание на сняг. Целим да инициираме активности с деца, тъй като нашият спорт е капсулиран и трябва да достига до младото поколение. Младите хора трябва да го разберат, да почувстват автомобилния спорт, да усетят радостта от него, от това, което им дава скоростта. Друг аспект на академията ще бъде организирането на спортни събития, с цел тя да бъде източник на иновации в автомобилния спорт и това да е достъпно за любителите  на автомобилизма чрез семинари и изложения.“

Гвоздейков също е не по-малко амбициран:  „Следващата година се навършват 20 години откакто съм част от автомобилния спорт. За това време научих, че този спорт е наука. Той изисква интелект, за да допринесе добри резултати. Ще работи ми за в бъдеще за подготовката на пилотите за международната рали сцена. Може да привлечем и чуждестранни и доказани пилоти, както и специалисти.“

Академията ще работи неизменно и занапред с едномарковият шампионат Hyundai Racing Trophy. На откриването бяха обявени и бъдещите планове на партньорите на академията. За  шампионата Hyundai Racing Trophy през 2017 г. има подготвени 5 автомобила Hyundai I 20 Coupe R1. Плановете са за промени по колите, най-вече с промени в скоростната кутия, с нови по-къси предавателни числа, ново окачване, усилване на някои основни компоненти, с които цялостно да подобрят поведението на автомобилите. Стефан Митов, национален директор продажби на „Индустриал Комерс“ обясни: „Планираме участие в повече ралита в чужбина и Балкански шампионат от 2017 г. В календара на едномарковата надпревара фигурират 2 състезания в Румъния и едно в Сърбия, както и участие на чуждестранни пилоти в шампионата. Работи се и за създаване на автомобил от клас R2, с цел разрастването на шампионата и предоставянето на повече възможности за пилоти и навигатори.“

За да се докоснат по-близо до спорта, гостите на събитието имаха възможност да участват в специален тест на автомобили, които имитират каране на хлъзгав път, както и на лед. За целта колите бяха с пригодени специални колички на задните гуми и специално хлъзгаво покритие на задното колело, които са нови за България. С тези приспособления, монтирани на колите, шофьорите могат да тренират как да реагират при критични ситуации и да пренасят теглото от ляво в дясно, когато автомобилът поднася. Представена бе и симулация на т.нар. черен лед . Резултатите бяха на лице много бързо – когато шофьорите знаеха какво ги очаква още на втората обиколка бяха по-подготвени, а реакцията съответно много по-кратка. Освен това можаха да бъдат и на седалката на навигаторите на състезателните Hyundai i20 Coupe и Mitsubishi Lancer Evo 9 и да усетят тръпката на скоростта. Инструктори бяха пилотите от Hyundai Racing Trophy Симеон Симеонов и Мартин Коев, които возиха и гостите в своите състезателни автомобили. На Петър Гьошев пък се падна честа да кара с Mitsubishi Lancer Evo 9.

Според Петър Гьошев и Георги Гвоздейков, притежанието на шофьорска книжка не е достатъчен фактор, за да бъде един човек опитен зад волана. Затова курсът по защитно шофиране включва теория и практика, нужни за по-доброто владеене на автомобила в различни ситуации, някои от които екстремни. Практическите тренировки ще включват и опознаване на различен тип пътни настилки, техники за справяне при изненадващи ситуации на пътя и метеорологични условия. Motorsport Academy ще подкрепя инициативи, свързани с подобряване на безопасността по пътищата, планира да стартира кампании на тази тема и да осъществява институционални и корпоративни партньорства, както и работа с деца. 

Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари

Горещи Оферти