ГП на OAE след:
Последно състезание: Бразилия

Фетел триумфира в Гран при на Великобритания

08.07.2018 | Калоян Петров; снимки: Ферари | коментара

Себастиан Фетел спечели Гран при на Великобритания в оспорвана битка със съперниците от Мерцедес. Люис Хамилтън се класира втори, след като направи лош старт, бе ударен от Кими Райконен, завъртя се и трябваше да наваксва сериозно изоставане. Кими остана трети след наказание от 10 секунди за инцидента с Хамилтън.

Гран при на Великобритания бе десети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2018 г. Хамилтън бе на полпозишън за домашната си надпревара, следван на грида от Фетел и Райконен.

Брендън Хартли стартира от питлейна, след като катастрофира тежко в съботната свободна тренировка. Пилотът на Торо Росо не участва в квалификацията, тъй като тимът не успя да поправи колата му. От Хонда съобщиха, че новозеландецът е с нов двигател с вътрешно горене (шести за сезона) и пето MGU-K.

Също от бокса тръгнаха и състезателите на Уилямс Ланс Строл и Сергей Сироткин.

Десетина минути преди началото на надпреварата температурата на въздуха бе 26 градуса, тази на пистата – 52. В бокса на Торо Росо все още работеха по колата на Хартли, което породи съмнения дали новозеландецът изобщо ще потегли.

На старта Люис Хамилтън се забави и бе изпреварен както от Себастиан Фетел, така и от Ботас. Кими Райконен също се изравни с англичанина, двата се удариха и пилотът на Мерцедес се завъртя. Финландецът успя да продължи, дори бързо си върна една позиция и се установи четвърти.

„Мисля, че колата ми е счупена”, обади се Хамилтън по радиото. От питуола му казаха, че наляганията в гумите му изглеждат наред, но продължават да проверяват данните.

От Ферари казаха на Райконен, че всичко по автомобила му е наред. Междувременно Хартли бе върнат от механиците си в бокса. Хамилтън пък пак се обади по радиото, убеден, че е загубил поне половината си под.

В шестата от общо 52 обиколки Фетел вече имаше над 5 секунди аванс пред Ботас. Верстапен бе на 9, а Хамилтън се върна до десетото място. Райконен получи от стюардите 10 секунди наказание за удара с Хамилтън. 

В 10-ия тур Фетел бе на 5,6 сек пред Ботас, докато Хамилтън вече бе седми. Райконен попита по радиото какво е поведението на предното му крило, а рейс контролът разследваше пилотите на Хаас за катастрофа помежду им в трети завой след старта.

Стюардите решиха да не предприемат по-нататъшни действия спрямо Магнусен и Грожан. Райконен обаче се ядоса, след като поиска да е агресивен в борбата си с Ред Бул, а от Ферари му напомниха, че трябва да мисли за наказанието си. „Вече не ми е позволено да мисля”, сопна се финландецът, който направи спиране в бокса в 14-ата обиколка, изтърпя санкцията си и сложи гуми медиум. Кими излезе 11-и, но веднага задмина Магнусен за 10-о място.

Райконен вече бе девети в 15-ия тур. Начело съотборникът му водеше необезпокояван пред Ботас, Верстапен, Рикиардо и Хамилтън. Хюлкенберг заемаше шестата позиция.

Верстапен влезе в пита и взе гуми медиум в 18-ата обиколка. Съотборникът му Рикиардо го последва тур по-късно и сложи същите гуми.  Малко след това Льоклер излезе от пистата. Той се обади по радиото, че има проблем и получи веднага инструкция да спре автомобила.

Фетел смени гуми в 21-а обиколка (медиум). Райконен излетя от трасето на Аби, но продължи, а Ботас бе следващият в пита. Хамилтън каза, че гумите му все още са в добро състояние – той бе със софта от старта. От Мерцедес съобщиха на Ботас, че Люис ще го пусне напред, когато го настигне.

Хамилтън изкара още малко със стартовия си комплект гуми и в 26-ата обиколка (точно в средата на дистанцията) ги смени с медиум. Англичанинът се върна шести на пистата. Фетел бе начело с аванс от 3,4 секунди пред Ботас. Верстапен бе трети, следван от Рикиардо, Райконен, Люис, Грожан (със софт), Хюлкенберг (с хард).

В 31-ата обиколка Рикиардо направи още един питстоп и взе гуми софт. В следващия Маркус Ериксон катастрофира, излитайки след старт-финалната права. Излезе кола за сигурност. Фетел използва момента да смени гуми – сложи софт. Същото сториха Верстапен и Райконен, а Ботас и Хамилтън не влязоха в пита.

Надпреварата бе рестартирана в 38-ата обиколка. Райконен и Верстапен водеха ожесточен двубой – първо Кими изпревари съперника си от Ред Бул, но Макс си върна позицията. Точно тогава стана още един инцидент – между Ромен Грожан и Карлос Сайнц, който върна сейфти кара на трасето.

Рейс контролът съобщи, че ще разследва случилото се между Грожан и Сайнц след надпреварата. Колата за сигурност се прибра в края на 41-ия тур. Фетел не губи време и атакува Ботас, който обаче се защити. След това финландецът успя да дръпне малко напред. Малко по-назад Райконен успя да изпревари Верстапен.

Кими се залепи за Хамилтън, а Фетел продължи с атаките си срещу Ботас.

Верстапен се завъртя пет тура преди края и в крайна сметка отпадна от надпреварата. Фетел най-после задмина Ботас, който скоро след това отстъпи и пред съотборника си.

Райконен също изпревари Валтери, след което и Рикиардо настигна пилота на Мерцедес. Ботас опази четвъртата позиция до финала, Даниел го пресече пети. Хюлкенберг взе шестото място, следван от Окон, Алонсо, Магнусен и Гасли.

Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари
Други новини за същото състезание:
•  08.11.2018 Гран при на Великобритания може да не е на Силвърс... •  11.07.2018 Браун: Победата на Фетел е значителен резултат от ... •  10.07.2018 Фетел се бори като лъв, похвали го Аривабене... •  10.07.2018 Щайнер разкритикува представянето на Грожан... •  09.07.2018 Хамилтън: Случилото се с Кими е състезателен инцид... •  09.07.2018 Гасли определи наказанието си като смешно... •  09.07.2018 Рискувах, но не се получи, обясни избора на страте... •  09.07.2018 Уайтинг: Критиките след Франция може би повлияха з... •  09.07.2018 Бяхме изключително бавни на правите, смята Верстап... •  08.07.2018 Без санкции за катастрофата между Грожан и Сайнц... •  08.07.2018 Гасли наказан с 5 секунди, Перес взима последната ... •  08.07.2018 Хамилтън пропуснал интервютата след финала от изто... •  08.07.2018 Глупаво е да се търси умисъл в инцидента между Рай... •  08.07.2018 Райконен: Аз сбърках, така че наказанието бе заслу... •  08.07.2018 Ефектът от три поредни старта върху екипите е по-л... •  08.07.2018 Пирели: Износването на софт ще предопредели страте... •  07.07.2018 Алонсо: Това бе най-добрата ми квалификация досега... •  07.07.2018 Искаше ми се да разполагаме с малко повече мощност... •  07.07.2018 Магнусен: Седма позиция си е полпозишън в „Б” шамп... •  07.07.2018 Фетел се опасявал, че няма да може да кара в квали... •  07.07.2018 Хамилтън посвети полпозишъна на феновете си... •  07.07.2018 Хамилтън се пребори за полпозишъна на Силвърстоун... •  07.07.2018 Хамилтън пръв в третата сесия, тежък инцидент за Х... •  07.07.2018 Хамилтън може да остане още пет години с Мерцедес,... •  07.07.2018 Още повече стартове и точки до 20-о място обмисля ... •  06.07.2018 От Макларън определиха деня си на Силвърстоун като... •  06.07.2018 Хамилтън: Пистата е по-бърза от всякога... •  06.07.2018 Колата ни е с по-голям потенциал тук в сравнение с... •  06.07.2018 Пирели отчете разлика от 2 секунди между хард и со... •  06.07.2018 Рикиардо: Ферари и Мерцедес са твърде бързи в един... •  06.07.2018 Фетел на 0,187 сек пред Хамилтън във втората сесия... •  06.07.2018 Алонсо отрича да има участие в промените в ръковод... •  06.07.2018 Мерцедес най-бързи в първата тренировка на Силвърс... •  05.07.2018 Верстапен не смята, че ще може да повтори успеха с... •  05.07.2018 Ферари с нови елементи по колата за Силвърстоун... •  05.07.2018 Болидът на Макларън тази година има по-малко прити... •  05.07.2018 Хамилтън защити тима си относно стратегическите гр... •  05.07.2018 Няма да вали на Силвърстоун, предвиждат синоптицит... •  05.07.2018 В Мерцедес смятат, че няма да има наказания за Хам... •  03.07.2018 Аривабене очаква трудно състезание за Ферари във В... •  03.07.2018 Трета DRS зона и за състезанието на Силвърстоун... •  26.06.2018 Пирели обяви избора на гуми на пилотите за Силвърс...

Горещи Оферти