ГП на Русия след:
Последно състезание: Сингапур

Ферари пред Мерцедес във втората сесия на Монца

31.08.2018 | Иван Тенчев, Монца; снимки: Спас Генев | коментара

Себастиан Фетел и Кими Райконен дадоха първо и второ време във втората свободна тренировка преди Гран при на Италия. Съперниците им от Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас останаха трети и четвърти.

Небето се изчисти преди следобедната сесия на италианската писта. Температурата на въздуха бе 21 градуса, тази на трасето – 26. Рискът да завали дъжд по време вторите 90 минути за подготовка бе

Съотборниците в Заубер Шарл Льоклер и Маркус Ериксон първи излязоха на пистата. Буквално във втората минута от тренировката шведският пилот претърпя изключително тежък инцидент преди първия шикан. Автомобилът на Ериксон внезапно свърна наляво, удари се в мантинелата и се преобърна неколкократно. Състезателят каза по радиото, че е добре, но не знае какво е станало.

Сесията веднага бе спряна, докато болидът бъде откаран и осеялите трасето отломки – прибрани.

20 минути отне разчистването на пистата, след което сесията бе подновена. В таблицата бързо се появиха времена, като Люис Хамилтън оглави класирането с 1:22.037 сек (с гуми софт). Със суперсофт Себастиан Фетел подобри това постижение с почти 2 десети от секундата. Веднага след това Хамилтън се върна начело с 1:21.938. Кими Райконен (със софт) остана с второ време преди да изпревари англичанина. След това Фетел отново оглави подреждането (1:21.716). През това време Льоклер се обади по радиото: „Ето го проблема, ето го, DRS-ът остава отворен.” От питуола му казаха да се прибере в бокса.

Макс Верстапен се обади по радиото, че има известни проблеми при спиране и болидът му леко дърпа надясно. Пилотът на Ред Бул допълни, че не се чувства особено сигурен заради това.

Пилотите на Ферари се прибраха в бокса след 7 обиколки за Фетел със суперсофт и 8 за съотборника му със софт. Сериите на съперниците им от Мерцедес бяха съизмерими – по 8. Себастиан започна втори стинт в средата на сесията, отново със суперсофт.

От Макларън съобщиха, че правят планирани промени по настройките на автомобилите си. Фернандо Алонсо бе последен с едва 4 тура срещу името си, а Щофел Вандоорн – 16-и, на почти 3 секунди от времето на Фетел.

Ботас сложи суперсофт за следващата си серия на Монца. Льоклер пък отново имаше проблем с DRS-а и пак бе прибран в пита.

Хамилтън (със суперсофт) бе излязъл втори в класирането, на 0,138 сек зад Фетел. Със същия тип гуми Райконен даде първо време преди Себастиан да свали до 1:21.105, като и той бе с най-меката смес, предоставена от Пирели за уикенда.

Половин час преди карирания флаг Фетел излетя от пистата на Параболика. Той спря съвсем близо до бариерата в чакъла, но успя да върне Ферари-то на трасето и да се прибере в бокса. „Колата би трябвало да е наред, проверете елементите отстрани на задното крило”, каза германецът по радиото.

От Заубер съобщиха на Льоклер, че не виждат проблем със задното му крило, както и че може да използва DRS-а, но да го затваря ръчно.

През последните 30 минути се очакваше отборите да заложат на дълги серии. Ботас, Райконен и Хамилтън започнаха серии с използван суперсофт, докато във Ферари проверяваха болида на Фетел за повреди след излитането му от трасето. Състезателите на Скудерията и Мерцедес заемаха първите четири позиции, а Макс Верстапен и Даниел Рикиардо бяха пети и шести.

От Ферари пуснаха доста бързо Фетел обратно на пистата, където бяха почти всички пилоти. Себастиан бе със суперсофт, докато Райконен сложи софт. Състезателите на Ферари и Мерцедес правеха обиколки за около 1:24.5-1:24.8 мин в състезателно темпо, докато тези на Ред Бул отиваха на над 1:25.

Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари
Други новини за същото състезание:
•  09.09.2018 Хаас официално подаде протест срещу дисквалификаци... •  03.09.2018 Перес и Окон изведоха новия Форс Индия до 7-ото мя... •  03.09.2018 Рикиардо отпаднал заради проблем със съединителя... •  03.09.2018 Аривабене: Фетел имаше сериозни повреди по колата... •  02.09.2018 Хаас-ът на Грожан не отговаря на техническите прав... •  02.09.2018 Райконен: Гумите се износиха и от там нататък битк... •  02.09.2018 Наказанието не е справедливо, настоя Верстапен... •  02.09.2018 Хамилтън не ми остави достатъчно място, заяви Фете... •  02.09.2018 Хамилтън: Негативизмът ме мотивира... •  02.09.2018 Хамилтън с блестяща победа на Монца... •  02.09.2018 Гран при на Италия – коментари по време на състеза... •  02.09.2018 Вариантите за стратегии в Гран при на Италия споре... •  01.09.2018 Алонсо: Не беше много умна постъпка; Магнусен: Фер... •  01.09.2018 Всяка стъпка напред е добре дошла, заяви Верстапен... •  01.09.2018 Ботас: Пожертвах баланс заради спирането... •  01.09.2018 Загубих половин десета в последния завой, обясни Х... •  01.09.2018 Уилямс записа първо класиране в Q3 за сезона... •  01.09.2018 Фетел: Беше чудо, че станах втори... •  01.09.2018 Кими с невероятен пол на Монца, Фетел втори... •  01.09.2018 Ферари отново с по-свалени крила... •  01.09.2018 Ферари няма срок за решение относно Райконен, заяв... •  31.08.2018 Проблем с DRS-а е причина за катастрофата на Ерикс... •  31.08.2018 Фетел: Балансът на автомобила все още не е перфект... •  31.08.2018 Хамилтън и Ботас се надяват на известен напредък в... •  31.08.2018 Това определено е най-лошата писта за нас, заяви В... •  31.08.2018 Предварителният F1 календар за 2019 г. включва 21 ... •  31.08.2018 Перес най-бърз в проведената на мокро първа тренир... •  31.08.2018 Виетнамското правителство ще подкрепи проекта за F... •  31.08.2018 Фетел не се притеснява относно легалността на авто... •  31.08.2018 Алонсо с ново шаси на Монца... •  30.08.2018 Квят се връща в Торо Росо?... •  30.08.2018 Кими: Мисля, че съм толкова добър, колкото и преди... •  30.08.2018 Строл: Не липсата на опит е нашият проблем... •  30.08.2018 Един питстоп за смяна на гуми на Монца... •  29.08.2018 Мерцедес ще реши дали да налага отборни заповеди с... •  21.08.2018 Спад в продажбата на билети за Гран при на Италия ...

Горещи Оферти